PİDELİ KÖFTELİ PATATESLİ KEBAB



Çook uzun zaman bir aradan sonra merhabalar sevgili arkadaşlarım,

Uzun bir tatil yaptık, sizlerden çok ayrı kaldım. Kurban bayramına doğum çok azaldığı için bir daha memlekete gidemeyeceğiz. Bu yüzden tatili bayağı uzattık. Geçen cumartesi evimize döndük. Fethiye yine çok sıcak, bıraktığımız gibi, o kadar çok nemli ki hava insan hiçbirşey yapamıyor. Elim ayağım kesiliyor sanki, durduk yerde terliyorsunuz. Bizim oralar sıcak olsa bile böyle bunaltıcı değil.

İncim pazartesi günü okula başladı. Çok mutlu, okulunu çok sevdi, öğretmenini de. Hergün onu sabah okula bırakıp öğlen alıyorum. Bereket okul evimize yakın yürüyerek gidip geliyoruz. İnşallah bu istekli hali sürekli devam eder.

Memleket güzeldi ama yine de evimi özledim. Bu sefer bana çok uzun geldi tatil sıkıldım biraz, dönmek istedim. Annemler yazın köyde kalıyor, orası çok güzeldi. Sabah bahçede kahvaltı etmek, yanında dalından olgun domatesleri, çıtır çıtır biberleri toplayıp yemek, sadece kuş sesleri, huzur en güzel yanıydı tatilin bence.

Neyse artık evimizdeyiz ve sanırım uzun, tempolu günler bizi bekliyor. Bebişimin doğumu gittikçe yaklaşıyor, bir yandan İncim birinci sınıfta yani ilgi ve şefkate çok ihtiyacı olduğu bir dönem. Yani anlıyacağınız işim biraz zor ama olsun yüce Rabbim kolayını verecek İnşallah.

Bloğuma zamanla vakit ayırmam zorlaşacak, sizlerle daha seyrek görüşeceğim belki ama inanın aklım kalıyor herzaman, sizlerin yeri ayrı.

Vereceğim tarifi köyde yaptım. Çok lezzetli oldu, üstelik çok da kolay. Eti, sebzesi hepsi içinde. Yanında bir ayran ve salata tamamdır.

Şimdilik hoşçakalın, akşamları da felaket halsiz düşüyorum son günlerde, o yüzden kolumu kaldıracak halim kalmıyor, resmen uyukluyorum. Neyse beni mazur görün sevgili arkadaşlarım, kendinize iyi bakın, görüşmek üzere, sevgilerimle...


Malzemeler:


1 adet bayat pide

yarım kilo kıyma

1 adet soğan

2 dilim bayat ekmek

1 yumurta

tuz, karabiber, kimyon, kırmızıbiber, nane

en minik boyundan haşlamalık patatesler (annem kendi bahçesinde yetiştirmişti )


Sosu için:


2 kaşık salça

3 diş sarımsak

1 kaşık tereyağ

varsa tavuksuyu yoksa 1 adet tavuk bulyon

istenen baharatlar


Yapılışı:


Önce arkadaşlar pideyi küp küp doğrayın ve fırında biraz kızartın.

Kıyma, soğan rendesi, bayat ekmek, yumurta ve baharatları karıştırıp yoğurun ve misket köfteler hazırlayın. Bunları hafif un serpilmiş tepside biraz bekletin.

Minik patatesleri haşlayın ve soyun. Köfteler ve patateslerin aynı boyda olmasına dikkat edin.

Köfteleri hafif sıvıyağda kızartın. Patatesleri de köfteyi kızarttığınız tavada biraz döndürün, baharatlandırın.

Sosu için salçayı tereyağda kavurmaya başlayın, sarımsakları minik doğrayıp ekleyin. Kavrulunca etsuyunu ilave edin, baharatlarını ayarlayın.

Pideleri istediğiniz bir geniş bir kaba alın, üzerine salçalı sostan sıcakken gezdirin. Köfte ve patatesleri üzerine yayın.

Dilerseniz biraz sivribiberi yağda kavurup kenarlarına dizin. Kalan sostan köftelerin üzerine de gezdirin ve soğutmadan afiyetle buz gibi ayranla yiyin.

Yorumlar

  1. Anlattıkların o kadar güzeldi ki tarife geçmek gelmedi içimden :) Evlatcığına okulunda başarılar. Sana da Allah kolaylık versin. Dalından toplanan domates ve biberlerin tadı benim de damağımda hala, birkaç hafta önce ben de Trabzon'da öyleydim :( Tarifin harika. Ellerine sağlık. Hoşgeldin. Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canımmm hoşgeldin sefalar getirdin tabii zaman yaklaşıyor.Rabbimin izniy
    le sağlıkla kurtulun inşallah.Yemeğin
    enfes ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Özgen'cim hoşgeldin, tarifin çok güzel ellerine ve emeklerine sağlık.Kızına başladığı zorlu yolda başarılar, sanada Allah'dan kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Canım tarif çok güzel ellerine sağlık. Bu yıl Allah en çok da senin yardımcın olsun. Hem bebek hem 1. sınıfta bir çocuk. İkiside ilgi ister, zaman ister. Allah sana sabır ve direnç versin ne diyeyim :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok hoş b,ir tarif. okulda da başarılar diliyorum gerçekten zor bir dönem bekliyor seni canım. Üstelikde birde ufak bebeişşin olacak kii Allah yardımcın olsun diyorum :)

    YanıtlaSil
  6. çok farklı ve lezzetli bir yemek olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. selam canımcım.memleketimize hoşgeldin:)Fethiyemiz başka güeldir canım:)
    yemeğin çok güzel olmuş. ellerine sağlık.
    kocaman öpüyorum

    özlem

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize saglik... Hem saglikli, hem de lezzetli bir yemek.... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Yorum Gönder