Çilek Lorlu Kurabiye

Malzemeler:

125 gr margarin
1 su bardağı pudra şekeri
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 paket çilekli puding
1 kabartma tozu
bir çimdik tuz
aldığı kadar un

İç Malzemeler:

1 su bardağı çilek loru(Bu malzemeyi nasıl yapacağınızı anlatacağım.Tamamen çilekli dondurma yaparken yaptığım bir hatayla ortaya çıktı ama sonra da iyiki bu hatayı yapmışım dedim. Çünkü sonuç harikaydı.)

Dışına:Hidistan cevizi ve kakao karışımı

Yapılışı:

Öncelikle hamurunu hazırlıyoruz.Bütün malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyorsunuz.Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzun içinde açıp bir tatlı kaşığı çilek loru koyuyorsunuz.Poğaça gibi kapatıp veya yuvarlayıp hindistan cevizi-kakaokarışımına buluyorsunuz.Yağlanmış fırın tepsisine dizip ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişiriyorsunuz.Pişince fırından hemen çıkarın ki fırının sıcaklığıyla içinde fazla sertleşmesinler.Afiyet olsun...
Arkadaşlar gelelim şu çilekli lorun yapımına;
Yazın kızıma ev yapımı çilekli dondurma yapmaya karar vermiştim.1 kilo kaymaklı süte şeker,salep ekleyip kaynatmaya başladım.Buharlaşması,yoğunlaşması için uzun süre karıştırdım.Biraz koyulaşınca yarım kilo çileği biraz şekerle blendırdan geçirdim ve kaynamış süte ekledim.Yaptığım hata çileği püre yapınca ocakta biraz pişirmem ve öyle eklemem gerekiyordu, çiğ eklediğim için süt kesildi ve lor haline geldi hem de ne lor! Öyle lezzetli olduki çocuklar için harika.Sabahları ekmeğinin üstüne sürüp verdiğinizde eminim bayılacak,özellikle peynir yemeyen çocuklara harika bir öneri.İyi ki yanlışlıkla çilek püresini pişirmeden eklemişim ki böyle güzel bir lezzet ortaya çıktı.Yaptığım kurabiyeye de çok yakıştı şiddetle öneriyorum.

Yorumlar

  1. bu kurabiye harika görünüyor.İnci'ciğimde yemiştir mutlaka.Ben de deneyeceğim.Bloğunuz size ve bize hayırlı olsun.Saliha

    YanıtlaSil

Yorum Gönder