Güllü Muhallebili Güllaç


Çoook uzun bir aradan sonra merhaba sevgili dostlar,
Bu kadar ayrı kalmak hoşuma gitmiyor ama final sınavlarım vardı. Hayırlısıyla geçen hafta atlattım İnşallah, çalıştıklarıma değdi sanırım, iyi geçti.
Bu yüzden bloğuma hiç vakit ayıramadım arkadaşlar, tariflerim bayağı birikti, İnşallah vakit buldukça paylaşacağım sizlerle.
Gelelim tarifimize, Ramazan olup ta güllaç tarifi vermeden olurmu?
Ben klasik güllaç tariflerini pek sevmiyorum, illa bir farkı olmalı, muhallebili güllacı seviyorum, bu sefer hazır satılan ' Güllü Pudingi' keşfettim ve güllacımı bu pudingle yapmaya karar verdim. Sonuçta güllacın özelliği gül kokulu olması değil mi? Harika oldu, bekledikçe de tadı oturuyor , daha lezzetli oluyor,kesinlikle deneyin derim. Buyrun paylaşalım:



 
Malzemeler:
Dikdörtgen borcam için:
1 paket güllaç yaprağı
2 paket Pakmaya Güllü Puding( Reklam vermiyorum arkadaşlar başka markanın olmadığı için belirttim)
5 bardak süt ( bu sütle pudingleri pişireceksiniz)
yeterince iri çekilmiş fndık içi
Ayrıca 6 bardak süt ( Güllaçları ıslatmak için)
1 bardak şeker
1 vanilya
Pudingler güllü olduğu için gülsuyuna hiç gerek yok.
Yapılışı:
Önce arkadaşlar 2 pakat pudingi 5 bardak sütle pişirin ve soğumaya bırakın.
Diğer yanda süt, şeker ve vanilyayı kaynama noktasına gelene kadar ısıtın.
Bir geniş tepsiye sıcak sütün bir miktarını dökün ve yarım güllaç yaparaklarını içine batırıp, iyice sütü çektirin ve borcama döşemeye başlayın.
Yarısına gelince soğumuş pudingi üzerine yayın ve bolca fındık serpiştirin.
Kalan güllaç yapraklarını tepsideki süte iyice batırıp pudingin üzerine dizin.
Tabi bu arada ıslattığınız sütün sıcaklığını muhafaza edin, soğuk olmamalı, çok da sıcak olmamalı, yoksa güllaç yaprakları hamurlaşır.
Dizme işlemi bitince kalan sütü azar azar yedirin. Bu süt ölçüsünü aşmayın arkadaşlar, bu güllacın süt içinde yüzmemesi gerekiyor.
Sonra güllacı iri kare dilimlere bölün ve yeşil fıstık, hindistan cevizi, değişik meyveler neisterseniz onunla süsleyin.


Bu kadar arkadaişar afiyetler olsun, mübarek Ramazanı yarıladık, geri sayım başladı. Rabbimin sağlıcakla bayramlara erdirmesi dileğiyle sevgiler...

Yorumlar

  1. Ramazanın olmazsa olmazı güllaç...Harika sunum ve çok lezzetli görünüyor.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor bende tarifler yazıyorum bazen bloguma beklerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder