Müthiş Kayısılı Dondurma


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bu yakınlarda dondurma yapımına merak sardım. Yazın insanın canı sürekli be harika lezzeti arıyor, ailece meyveli dondurmaları seviyoruz. Ben de neden bunları kendim denemiyeyim diye düşündüm.
Araştırmalarım sonucu lezzeti satın aldıklarımıza en yakın olan bu tarifi keşfettim, harika oldu.
Denerseniz görüceksiniz ve bir daha satın almanıza gerek kalmıyacak, üstelik ben yaptım diyeceksiniz, çocuklarınıza sağlıcakla, afiyetle yedireceksiniz. Dilediğiniz her türlü meyveyle yapabilirsiniz. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
1 kase kayısı
1 bardak şeker
1 kutu süt kreması
vanilya
1 çay kaşığı tarçın

 


Yapılışı:
Önce arkadaşlar kayısıları küp doğrayıp bir kaseye koyun ve buzluğa atıp dondurun.
Sonra soğuk krema ve şekeri iyice krema kabarana kadar mikserle çırpın.
Sonra taröın ve vanilyayı da ilave edin.
Kayısıları buzluktan çıkarın ve robotta hafif minik tanecikli olarak çekin.
Krema ve kayısıları birleştirin ve kaşıkla iyice karıştırın.
Sonra genişçe bir kaseye aktarıp,düzgünce yayın, buzluğa kaldırın.
Bundan sonra her saatte bir çıkarıp kenardan ortaya doğru kaşıkla dondurmayı karıştırın.
Bu işlemi dondurma iyice katılaşıp pürüzsüz bir kıvam elde edene kadar devam edin.
4 veya en fazla 5 kere karıştırmanız yetiyor.
Bu kadar arkadaşlar, eminim denerseniz bayılacaksınız, hakiki pastane dondurmasından bir farkı olmuyor. Kayısı yerine şimdi şeftali bol deneyebilirsiniz.
Benim sırada karadut var, bahçemdeki dutlarımdan saklayıp buzluğa atmıştım, bayılırım karadutlu dondurmaya, bir dahaki tarifle görüşmek üzere sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. Bu yaz sıcağında içimizi ferahlatacak bir tarif. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. benim favorim de kalp atışı. bir de dolunay, ateşböceği, meryem izliyorum. bi de bu akşam masum diye bişi başladı. o da güzel olabilir. bi deee, frambuazlı, böğürtlenli, karadutlu dondurma yapınsanaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Kayısı en sevdiğim meyvelerden ama içine tarçın olmasa olmaz mı?

    YanıtlaSil
  4. çok güzel gözüküyor. Kayısılı olduğu için deneyeceğim. :):)

    YanıtlaSil
  5. Ahh ahh düzgn kayisi bulamadik bu yil. Hepsi tas gibi :) dondurma harika görnyor ellerine saglk :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder