EKŞİLİ KABAK


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bu soğuk kış günlerinde yapacağınız ve afiyetle tüketeceğiniz harika bir tarifim var sizlere. Özellikle sulu tencere yemekleri sevenler için ideal.Ben bayılıyorum bu tür yemeklere, olmadığı zaman yemek yokmuş gibi hissediyorum. Fakat çocuklar malesef pek iştahla yemiyor bu tip sebze yemeklerini. Yanına muhakkak bir makarna, pilav türü yemek yapmak da zorunda kalıyorum çoğu zaman.
Bu yemeğin yanına harika bir kuskus pilavı yaptım o da harika oldu. Tarifi bir dahaki sefere.Gelelim bu tarifimize:



Malzemeler:
5 adet kabak
2 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
2 kaşık domates biber karışık salça
1 kase haşlanmış yeşil mercimek
1 kase haşlanmış nohut
1 kaşık tereyağ
1 bardak domates püresi ( varsa )
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz, karabiber, kimyon, pulbiber, kurunane
kuru kırmızı acı biber
1 limon suyu
1 kaşık nar ekşisi

Yapılışı:
Önce arkadaşlar soğanları küp doğrayın. Tencereye tereyağ ve sıvıyağı alın, üzerine soğanları ilave edin ve orta ateşte kavurmaya başlayın.
Kbakları hafif kazıyın ve iri küpler halinde doğrayın.
Soğana salça ve sarımsakları soğrayıp ekleyin.
Salçanın kokusu çıkınca kabakları ilave edin, biraz daha birlikte döndürün ve domates püresini ekleyin.
Üzerini geçecek kadar sıcak su katın. Tam bu aşamada haşlanmış nohut ve mercimeği ilave edin.
Kurutulmuş acı kırmızı biberleri de üzerine atın, tuz ve tüm baharatları da ekleyin.
Kaynamaya bırakın, kabaklar yumuşadığında nar ekşisive bir limonun suyunu sıkın.
Beş on dakika sonra ocağı kapatın. Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun.
Bu soğuk günlerde harika sıcacık, acılı, ekşili sulu bir tencere yemeği, kesinlikle tavsiye ediyorum.


Hepinize sağlık, huzur ve bol bereket dolu günler diliyorum, Rabbim bu havalarda dışarıda olanlara güç kuvvet versin İnşallah...

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Yıllar önce böyle bir tarifi görüp denememle ara ara hep yapar olmuştum.Kabak ve yeşil mercimek mi demeyin çok yakışıyor tavsiye ederim.Benim tarifte nohut yoktu.Soğan 5 adet kullanılıyor ve iyice kavruluyor.Bir de farkı,daha az sulu olması ve bol kuru nane,bir limon suyu ve dövülmüş sarımsak en son konuluyor yani sarımsak daha hissedilir oluyor ve bence çok lezzetli bir yemek..Sizin de elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım afiyetler olsun :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  4. kabak çok seviyom hep kabak yiyiom bunu da yaparım ben de bugün pırasa çorbası yaptım blogumdaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Kimbilir ne kadar güzel olmuştur.

    YanıtlaSil
  6. Saglikli ve lezzetli tarif icin tesekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder