BİSKÜVİLİ HAVUÇ PASTASI


Yeni bir haftaya başlarken herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Haftanın ilk gününe harika bir tatlı tarifiyle başlamak istedim. Bu pastayı kesinlikle denemenizi öneriyorum, hem basit hem de sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Benim gibi tatlılardan vazgeçemiyorsanız ve çok da ağır olmasın istiyorsanız harika bir seçenek.
Ayrıca bunu elma, ayva veya sevdiğiniz başka bir meyveyle de yapabilirsiniz. Ben tarifi Umut Sepeti Zeliha arkadaşımızda gördüm. Görsel olarak da çok güzeldi ama ben tarifte kendime göre değişiklikler yaptım, aynısını uygulamadım. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Kakaolu pötibör bisküvi
Burçak bisküvi ( ikisine de miktar vermiyorum kabınıza göre siz ayarlayın )
4-5 adet iri boy havuç
2 kaşık irmik
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı ceviz
tarçın
1 bardağa yakın tozşeker
Kreması:
4 bardak süt
1 bardak tozşeker
2 kaşık irmik
2 kaşık mısır nişastası
1 kaşık un
1 kaşık tereyağ
1 poşet toz şanti
1 bardak soğuk süt ( şantiyi çırpmak için )
Üzeri için:
2 bardak süt
6 kaşık şeker
2 kaşık kakao
50 gr çikolata
3 kaşık sıvıyağ

Yapılışı:
Önce arkadaşlar havuçları rendeleyin ve şekerle pişmeye bırakın. Yumuşadığında 2 kaşık irmik ve 1 çay bardağı süt ekleyin ve pişirmeye devam edin, ceviz, tarçın ilave edin ve iyice yumuşayana kadar pişirin.

Muhallebisi için verilen malzemeleri bir tencerede karıştırıp pişirin. Şantiyi 1 bardak soğuk sütle iyice çırpın, bunun yarısını soğuk muhallebiye ekleyin, yarısını da kenarda üzeri için tutun.
Bir fırın kabına, ben büyük kare borcama yaptım, tabana 1 sıra kakaolu bisküvileri tek tek sütte ıslatıp dizin. Üzerine krema sürün.
Bu sefer bir sıra burçak bisküviyi sütle ıslatıp üzerine döşeyin. Özellikle burçak kullanın diyorum çok daha lezzetli oluyor. Bunun üzerine havuç püresini yayın.
Havuç püresinin üzerine yine bir kat sütle ıslatılmış burçak bisküvi dizin. Sonra yine krema döşeyin onun da üzerine bisküvi dizin.
Bu son bisküvi katının üzerine de ayırdığınız krem şantiyi döşeyin.
Çikolata sos malzemelerini de küçük bir tencerede pişirin. Tatlının üzerine kaşıkla dalga dalga gezdirin.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun, mutlaka dolapta en az birkaç saat dinlendirin. Bu pastanın ortasında havuç olacak, diğer katmanlarda da bisküvi ve krema olacak yani aslında sıralaması çok kolay. Durdukça daha da lezzetli oluyor.
Hepinize sağlıklı, huzurlu ve bereketli bir hafta diliyorum sağlıcakla kalın...


 




Yorumlar

Yorum Gönder