BALKABAKLI PUDİNG DOLGULU KEK

Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,

Yine görüşmeyeli uzun bir zaman oldu, bu arada annemler bizdeydi, onları geçirdik, tatilimizi bitirdik ve elimiz bilgisayara değmedi tabi.
Bu arada İncim  okulda çok iyi bir derece aldı ve bizleri mutlu etti, Allah tüm evlatlarımıza zihin açıklığı versin ve başarılarını daim etsin İnşallah...
Tatilde misafirlerim de vardı ve sevdiğim lezzetlerden hazırladım onlara, bu pastada benim en sevdiğim pastalardan biri ve gelen misafirlerime bazen orjinal haliyle bazen de değişik versiyonlarıyla hazırlıyorum. Balkabaklısı da bunlardan biri, daha önce ıspanaklısını  yapmıştım.
Haydi buyrun paylaşalım:

Malzemeler:



Keki: ( dikdörtgen borcam için )
4 adet yumurta
1 bardak tozşeker
2 kaşık kakao
yarım bardak süt
yarım bardak sıvıyağ
portakal kabuğu
1 vanilya, 1 kabartma tozu
1,5 bardak un
Kreması:
1 paket muzlu puding
1 kaşık un, 1 kaşık nişasta, 1 kaşık pirinç unu
yarım bardak tozşeker
6 bardak süt
1 paket yulaflı bisküvi
Üzeri için:
3/ 4 bardak soğuk süt
1 paket kakaolu pasta kreması
1 büyük kase balkabağı püresi

Yapılışı:
Önce arkadaşlar verilen kek malzemeleriyle kakaolu bir kek hamuru hazırlayın ve dikdörtgen borcamda pişirin.
Pişince soğutun ve gazoz kapağı genişliğinde bir aparatla sık sık delikler açın.
Kreması için bir tencereye süt, puding, şeker, un, nişasta, pirinç unu ve portakal kabuğunu alın. Karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.
Daha sıcakken kremayı kekteki boşluklara tamamen doldurun. Bu arada kekin daha ıslak olmasını istiyorsanız kuru kalan kısımlarını biraz sütle ıslatabilirsiniz. Ben biraz şekerle pişirdiğim balkabağının suyuyla ıslattım.
Kalan kremayla kekin üzerini tamamen kaplayın.
1 paket yulaflı bisküviyi üzerine dizin.
Verdiğim miktarda soğuk süt ve 1 paket pasta kremasın katılaşana kadar çırpın, bunu da bisküvilerin üzerine yayın.
Balkabağı püresini sıkma torbasına koyun ve pastanın üzerini resimde gördüğünüz gibi veya dilediğiniz gibi süsleyin. Ben pasta kreması arttığı için üstünün bir kısmını onunla da süsledim.
Harika bir pasta oldu arkadaşlar, kesinlikle tavsiye ediyorum.
Pastanızı dolaba kaldırın, bekledikçe çok daha lezzetli hale geliyor, mümkünse 1 gün hiç çıkarmadan bekletin.
Balkabağıyla harika lezzetle hazırlayabilirsiniz. Tatlıya da tuzluya da o kadar çok yakışıyor ki, kafamda daha birçok tasarladığım tarif var ve umarım hepsini denerim.


Sevgilerimle sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. ELLERİNE SAĞLIK öZGENCİĞİM ÇOK GÜZEL OLMUŞ PASTAN.ANNENLEREDE ALLAH KAVUŞTURSUN.
    KOCAMAN ÖZLEDİM SENİ

    ÇOK ÖPÜYORUM

    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  2. oh oh haberler hoş. tatil güzelmiş. kabakla puding yanyana pes vallaaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar
    Pek bi şık bu kek, elinize sağlık.Gerçekten çok havalı görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. bal kabağını bu pastada kullanmak harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Goruntusu harika, ellerine saglik Ozgencim :)

    YanıtlaSil
  6. ... Süslemeler de çok hoş olmuş, ellerinize sağlık Özgen hanım

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Yorum Gönder