MOR HAVUÇLU ELMALI KEK


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Hepimiz havuçlu keki biliyoruz ve sık sık yapıyoruz. Üstelik çok sağlıklı ve çok da lezzetli. Ben bu sefer bu keki mor havuçla yaptım ve ek olarak küp doğranmış elma ilave ettim.  Daha doğrusu mor havuçla yaparsam acaba rengi mor olacak mı diye merek ediyordum. Sonuç beklediğim gibi olmadı, renk kakao katılmış gibi oldu.Ama lezzet harika puf puf bir kek oldu.
Buyrun paylaşalım:




Malzemeler:
3 adet yumurta
1 bardak tozşeker
yarım su bardağı sıvıyağ
yarım su bardağı süt
1 vanilya, 1 kabartma tozu, 1 çay kaşığı karbonat
1 portakal kabuğu rendesi ve yarım portakal suyu
3 adet mor havuç rendesi
1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
1 çay bardağı kuru üzüm
2 adet elma
1 tatlı kaşığı dolusu tarçın
2,5 bardak un

Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağ ve sütü ilave edin yine çırpın.
Vanilya, portakal kabuğu rendesi, tarçını, cevizi, üzümleri ve rendelenmiş mor havuçları ekleyin ve spatulayla karıştırın.
Un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek ilave edin, üzerine karbonatı da ekleyip üzerine yarım portakalın suyunu sıkın. Hepsini güzelce bir kez daha karıştırın ve yağlanıp unlanmış kek kalıbına boşaltın.
2 adet elmayı da soyup küçük küpler halinde doğrayın ve kekin üzerine serpiştirin.
Isıtılmamış 170 derece fırına verin ve 45-50 dakika süreyle pişirin.
Keki soğuk fırına atmanız önemli, içini çekerek pişiyor. Ben her zaman keklerimi soğuk fırına atıyorum, Sonuç her zaman daha iyi oluyor.
Kek iyice kabarıp kızarınca fırını söndürün ve ilk beş dakika kapağını açmayın. Açınca pişip pişmediğini konrol edin ve ılınınca dilimleyip, sıcacık çayınızla mis kokulu kekinizi afiyetle yiyin.
Sevgilerimle, sağlık, mutluluk, huzur ve afiyetle kalın...



Yorumlar

  1. More havuç nasıl bir tat verdi merak ettim şimdi. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Mor havuç daha bizim mutfağa teşrif etmedi, denemek lazım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. mor havuçlu denemedim ama görüntüde nasıl güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Böyle kek pasta olaylarında becerim yoktur ama dün bir blogda okurken aklıma gelmişti acaba havuçlu kek koyu renk havuçlardan yapılsa nasıl olur diye düşündüm. Çok da güzel gözüküyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ELİNE SAĞLIK ÖZGENCİĞİM.HERZAMAN Kİ GİBİ HARİKA GÖRÜNÜYOR KEKİN.BEN BU KEZ HERNEKADAR TADINA BAKAMASAM DA EMİNİM MUHTEŞEMDİR.
    UZUN ZAMANDIR TAKİP EDEMİYORUM MALUM ÇOK YOĞUN ÇALIŞIYORUM.
    ELLERİN DERT GÖRMESİN
    KOCAMAN ÖPÜYORUM

    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık. :)
    Mor ya da biraz bordoya bakan renk için pancarı öneririm. Ben denemiştim, tadı da güzel olmuştu.
    Bknz: http://ekmekcikiz.blogspot.com.tr/2012/11/bordo-kek.html

    YanıtlaSil
  8. Nefis olduğuna şüphe yok, ellerinize sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder