BARBUNYA KÖFTESİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Son zamanlarda ülkemizin üzerindeki kara bulutlar her nekadar içimizi karartsada içimizdeki umut ışığının hiç sönmemesi dileğiyle tarifimi paylaşmak istiyorum.
Barbunya harika bir bakliyat, zeytinyağlısı harika oluyor biliyorsunuz, ben derim ki bir de köftesini deneyin.Çocuklarınıza aynı normal köftegibi yedirin, farkı anlamayacaklarından emin olabilirsiniz. Örneğin bizim ufaklık barbunyayı pek yemiyor ama ekmek arası barbunya köftesini mis gibi yedi.
Yapması da çok kolay, hepinize kesinlikle tavsiye ediyorum, değişik bir altarnatif olacak. Haydi buyrun paylaşalım:




Malzemeler:

1 kg taze barbunya
100 gr kıyma
1 adet büyük kuru soğan
1 adet yumurta
maydanoz, dereotu
2 diş sarımsak
tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
2 kaşık domates püresi
galeta unu
zeytinyağı

Yapılışı:
Önce arkadaşlar barbunyaları ayıklayın ve iyice yumuşayana kadar haşlayın.Soğuyunca içinde hiç tane kalmayacak şekilde ezin.
Ezdikten sonra içine rendelenmiş soğanı, kıymayı, sarımsağı, kıyılmış yeşillikleri, yumurtayı, domates püresini ve baharatları ilave edin.
Güzelce yoğurun ve kıvamını bağlamak için yeteri kadar galeta unu ekleyin.
Harötan cevizden büyük parçalar koparın ve yuvarlak yassı köfteler yapın. Bunları yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Üzerlerine de birer tatlı kaşığı domates püresi koyun ve fırında pişirin.
Çok fazla kurumamasına dikkat edin.
İster ekmek arasına koyup soğan, yeşillikle, ister lavaşla veya pilavla, patates püresi yada haşlanmış sebzeler veya bol yeşillikli bir salatayla servis edin.
Afiyetler olsun arkadaşlar. Yüce Rabbim bizlere her türlü nimeti sunmuş şükürler olsun, yeterki biz değerlendirmesini bilelim.


İnşallah ağzımızın tadı hiç bozulmasın, evlerimizden, huzur, sağlık, bereket, bolluk hiç eksik olmasın İnşallah sevgilerimle...

Yorumlar

  1. İlk defa işittim. Et yemiyorum ama barbunya çok severim.

    YanıtlaSil
  2. Barbunya yemeyi alışkanlık edinmemiş biri olarak bu tarif çok hoşuma gitti. Denemek istiyorum. Elinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  3. Çok farklı bir tarif. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Farklı bir tarif olmuş. Sebzeli köftelere ilgim olduğu için bu köften de ilgimi çekti. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Şahane olmuş tarifiniz ellerinize sağlık. Barbunyayı çok severim. Bir de böyle deneyelim nasıl olacak çok merak ettim.
    Bu arada sizi geç de olsa keşfettim ve takibe aldım, ilginizi çekerse benim de şirin bir bloğum var, beklerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder