EKŞİLİ PATLICAN YEMEĞİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Yaz bitti sayılır artık pazarlarda yaz sebzelerinin de son demleri ve bol bol alıp pişirmeye çalışıyorum. Patlıcan da benim için en önemli yaz sebzelerinden biridirç Hem çok severim hem de o kadar çok yemek çeşidi var ki bu sebzeyle bütün yaz alsanız yine de bitiremezsiniz diye düşünüyorum.
Ayrıca bir yandan de bol bol alıp közleyip buzluğa atıyorum. Salatası, beğendisi, çorbası derken çeşit çok...Aynı şekilde közlenmiş kırmızıbiber, taze barbunya ve bamya en çok buzluğa attıklarım arasında.
Salça, domates sos ( mutlaka paylaşacağım harika bir sos ) ve  turşularımı da yaptım, çok mutluyum.
Fethiye'de yaşarken zeytinimi de kendim kurmadan olmazdı, siyah zeytinimi de yeşili de hazırladım, onları da kuracağım ve sizlerle paylaşacağım. İnsanın bu tip yiyecekleri kendinin hazırlaması o kadar keyif verici ki anlatamam. Haydi hayırlısı bu sene çok faaliyetteyim, İnşallah seneye annemin tarhanası gibi deneyeceğim bakalım aynını tutturabiliyormuyum ve en son sırada erişte yapımı var hadi bana kolay gelsin...
Yemeği unutuyorum kış hazırlıklarımı anlatmaya dalmış gitmişim ama ne yapayım mazur görün insan yaptıkça coşuyor daha neler yapsam diye düşünüyor ve de siz sevgili arkadaşlarımın yaptıklarını inceledikçe yeni fikirler öğreniyorum iyi ki varsınız...
Neyse şu lezzetli ve hafif yaz yemeğini anlatayım ayrıca kilonuza da dikkat ediyorsanız mutlaka deneyim derim patlıcanlar bitmeden.:Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:

1 kg kemer patlıcan
2 adet soğan
2 adet havuç
1 veya 2 adet orta boy patates
3 adet olgun domates
bol sarımsak
3 er adet kırmızı ve yeşil köy biberi
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz, karabiber
2 kaşık sirke
1 silme çorba kaşığı toz şeker
yarım çay bardağı su

Yapılışı:
Önce arkadaşlar patlıcanları alacalı soyun ve birer parmak şeklinde jülyen doğrayın. Tuzlu suda bekletin.
Diğer sebzeleri de jülyen doğrayıp hazırlayın.
Düdüklü tencereye önce bir iki kaşık zeytinyağını alın, üzerine önce havuçları ekleyin, bir iki dakika çevirip soğanları ilave edin.
Sonra bir sıra patlıcan, yeşil biber, kırmızı biber, sarımsak, 1 patates, küp doğranmış domates olarak yerleştirin. Üzerine yine aynı sırayı tekrar edin ve en son kalan doğranmış domatesleri yayın.
Yine bol sarımsak, tuz şeker, karabiber, 2 kaşık zeytinyağı ve yarım çay bardağı su ve 2 kaşık sirke ilave edin, hiç karıştırmayın kısık ateşte düdüklüde yarım saat pişirin.
Normal tencerede pişirirseniz bu süre uzayabilir, arda kapağını açıp kontrol edin ama hiç kaşıkla karıştırmayın sadece sallayın.
Harika, lokum gibi, çok hafif, dengeli bir ekşiliği olan bir yemek, eminim beğeneceksiniz..Afiyetler olsun, evlerimizden sağlık, hoşluk, bereket eksilmesin...Sevgiler...


Yorumlar

  1. Merakla bekliyorum kış hazırlıklarınıza ait paylaşımlarınızı bende çok severim patlıcanlı yemekleri ama çocuklarım biraz seçici davranıyorlar ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. Nefis olmustur ki.Sirkeli yememistim hic ,bir daha ki sefere deneyecegim..Allah kis hazirliklarinizi afiyetle yemek nasip etsin..Ev yapimi gibi lezzetlisi hic olmaz,emekle sevgiyle yapilmis.Oh,mis gibi:)

    YanıtlaSil
  3. ekmeği bandıra bandıra yiyeceksin ohh miss ellerine sağlık canım :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, ekşili patlıcan yemeğiniz çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder