KARAMEL SOSLU HAŞHAŞLI MUHALLEBİ PASTASI


Herkese uzuun bir aradan sonra merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim...
Bu duruma çok üzülüyorum, bu kadar uzun süre bloğumdan uzak kalmak çok canımı sıkıyor, bu sefer de bilgisayarımın azizliğine uğradım. Bir gitti tam gitti ancak kendine getirebildik. Neyse İnşallah artık bu kadar fazla ayrı bıraktırmaz sizlerle beni.
Açılışı harika lezzetli ve hafif bir pastayla yapmak istiyorum, eminim deneyenler pişman olmayacak. Sözü fazla uzatmak istemiyorum, buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
1 litre süt
1 bardak şeker
1 yumurta sarısı
1 çay bardağı un
2 kaşık nişasta
1 kaşık irmik
1 çay bardağı haşhaş
vanilya, portakal kabuğu
2 paket burçak yulaflı bisküvi
2 muz
Karamel sosu:
1 bardak süt
1 bardaktan 2 parmak eksik şeker
1 kaşık nişasta
yarım bardak su
Kenarları için:
1 paket kakaolu kremalı bisküvi

Yapılışı:
Önce arkadaşlar boton bir kek kalıbını streç filmle kaplayın.
Muhallabiyi hazırlamak için bir tencereye süt, şeker, un, nişasta, irmik, yumurta sarısı, portakal kabuğu ve haşhaşı alın karışturın, ocağı yakın ve sürekli karıştırarak koyulaşana, göz göz olana kadar pişirin.
En son pişinve vanilyayı ekleyin.
Muhallabiden bir iki kepçe alıp kalıbın dibine yayın ve bisküvilerden 1 sıra döşeyin.
Tam bu esnada kakaolu kremalı bisküvşleri de kalıbın kenarlarına yerleştirin.
 Bisküvilerin üzerine de muzlardan dilimleyip koyun. Yine muhallabi döşeyin. Bu şekilde muhallabi ve bisküviler bitene kadar kat kat devam edin.
İşlem bitince Kenardan sarkan streç filmle pastanın üzerini örtün ve buzdolabına kaldırın. En az birkaç saat dinlenmesi lazım ama bir gece beklerse çok daha lezzetli olur.
Karamel sos için ise bir sos tenceresine şekeri koyun ve kısık ateşte karamel rengi alana kadar yakın, dikkat edin iyice yanmasın acı olur.
İyice eridiğinde üzerine 1 bardak sütü boşaltın, baştan cazırdayarak köpürecektir telaşlanmayın, kısık ateşte katılaşan şekerin erimesini bekleyin. Siz de bu arada o erirken yarım bardak su içinde 1 kaşık dolusu nişastayı eritin ve sos tenceresindeki karamel renkli süte ekleyin,  bir paket de vanilya ilave edin karıştırın, kıvama koyulaşana kadar karıştırın.
Pastayı dolaptan çıkarın ve bir servis tabağına ters çevirin, streç filmi sıyırın. Üzerine karamel sosu tamamen gezdirin dilimleyerek servis yapın. Afiyetler olsun... Benden şimdilik bu kadar, İnşallah bir daha bir sorun olmadan görüşürüz, hepinize bereketli, huzurlu yeni bir hafta diliyorum sevgilerimle...


Yorumlar

  1. güzel görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok şık ve kolay bir tarif ne hoş olmuş ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok tatlı bir dönüş olmuş. Ellerine sağlık, nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. O bayildigim sos, nefis tatlinin uzerinden bir selale misali akiyor ya :) Bayilmak uzereyim :)
    Ellerine saglik Ozgencim, uzun ara verince bende merak etmistim. Neyse bilgisayarin artik bozulmaz insallah.

    YanıtlaSil
  5. bana bu aralar tatlı olsun yeter. eline sağlık canım. sevgiler

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor ellerine sağlık ♥ bloğunu takibe aldım bana da beklerim sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  7. Karamel dedimmiydi benim için akan sular duruyor.. ellerinize sağlık.. nefis olmuş..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder