KARNIBAHAR KEKİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Kış sebzelerinin hepsine bayılıyorum, hele tencere yemeklerine. Bana kalsa hergün sadece bu sebzelerden yemekler yapar tüketirim fakat evde çocuklarınız olunca öyle olmuyor malesef.
Karnıbaharın etli veya sade olarak yemeğine bayılıyorum ama yapınca sadece ben ve eşim yiyoruz. Çocuklar geri itiyor, fakat bu şekilde yapınca afiyetle yutuyorlar hatta ikinci tabağı istiyorlar.
Lafı fazla uzatmadan hemen tarife geçmek istiyorum ve sizlere de bu sebzeyi kolaylıkla yediremiyorum diyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 adet küçük karnıbahar
2 adet haşlanmış patates
2 adet haşlanmış havuç
50 gr küp doğranmış sucuk
1 bardak beyaz peynir veya lor peyniri
1bardak süt
50 gr kaşar rendesi
1 çay bardağı mısır unu
3 çay bardağı un
1 kabartma tozu
maydanoz, dereotu, 3 taze soğan
1 kaşık tereyağ
yarım çay bard
Önce arkağı zeytinyağı
tuz, karabiber, kimyon, pulbiber

Yapılışı:Önce arkadaşlar
 karnıbaharı haşlayıp ince doğrayın.
Yumurtayı, sütü, zeytinyağını, tereyağı, tuzu ve 1 tatlı şekeri iyice çırpın.
İçine karnıbaharı, haşlanmış ve rendelenmiş patates ve havuiları, sucuğu, peynirleri ekleyin.
Yeşillikleri ince kıyın, ilave edin. Baharatları ekleyin.
En son mısır unu ve unu azar azar ekleyip kıvamına bakın, kabartma tozunu da ilave edin.
Koyu kek kıvamına geldiğinde un eklemeyi bırakın ve bu karışımı yağlanmış, unlanmış tart kalıbına veya yuvarlak küçük bir tepsiye yayın. Üzerine susam serpin ve 175 derecede kızarana kadar pişirin.
Ilınınca dilimleyerek servis yapın.
Sarımsaklı yoğurt veya domates sosla servis ederseniz daha da lezzetli oluyor.
Bu kadar arkadaşlar, afiyetler olsun denerseniz pişman olmayacağınızdan eminim, hatta bu lezzeti bir çay saati ikramı olarak da sunabilersiniz.
Hepinize huzurlu, sağlıklı ve her bakımdan bereketi günler diliyorum sevgiler...

Yorumlar

  1. çok lezzetli görünüyor yumuşacık ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bende karnnabaharı çok farklı şekillerde yapıp yedirmeye çalışıyorum çocuklarıma
    Bu tarifte çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canim harikasin, genelde cok tuketilmeyen bir sebzeyi bu sekilde de hazirlamissin ya bence kimse hayir diyemez :) Ellerine saglik, bu tarifi cok begendim :)

    YanıtlaSil
  4. Cok besleyici bir kek olmus gercekten elinize saglik

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık özgenim.Karnabaharı sevmeyenler için çok hoş bir alternatif olmuş doğrusu.

    selamlar

    özlem

    YanıtlaSil
  6. karnıbaharı severim, bu da değişik bir tarif olmuş, elinize sağlık Özgen...

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  8. denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Denenmeli mutlaka.Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  10. Kekini hiç denemedim denemek lazım ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Tarifleriniz nefis ellerinize saglik.Ziyaretiniz icin tesekkur ederim.
    Takibimdesiniz. sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık Özgencim.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Geçenlerde paylaştığım Kıymalı Karnabahar Yemeğinden sonra kekini de sende gördüm. Çok hoşuma gitti. Eminim lezzeti de bi o kadar güzeldir. Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım. Hiç karnıbaharlı kek yemedim duymadım da çok güzel bir tarif olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder