ELMALI PETUNYA TART


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Elmalı tart tartlar içinde enim en sevdiğimdir. Mis gibi tarçınlı elma kokusuyla hemen hemen hepimizin en bildiği, en sevdiği tartlardandır. Ben her zaman bu tartın iç harcını yani elmayı rendeleyip bir miktar şeker ve tarçınla pişirerek yapıyordum. Bu sefer çiğden yaptım ve eminim bu güne kadar yaptığım elmalı tartların en güzeli oldu.
Kesinlikle denemenizi öneririm, böylece pişirmekle de zaman kaybetmiyorsunuz.Buyrun paylaşalım:





 Malzemeler:
Hamuru:
100 gr tereyağ veya süt kaymağı
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 bardak şeker
1 adet yumurta
3 kaşık yoğurt
1 vanilya, 1 tatlı kaşığı tarçın
1 kabartma tozu
1 kaşık kakao
3 bardak un
İç harcı:
4 adet elma

4 adet elma
1 çay bardağı şeker
1 tepeleme kaşık un
tarçın,limon kabuğu, kuru üzüm, 1 avuç ceviziçi
incir reçeli ( veya istediğiniz herhangi bir reçel )


Yapılışı:
Önce arkadaşlar kakao hariç verilen hamur malzemeleriyle ele yapışmayan bir hamur yoğurun.
Hamuru ikiye bölün, biri daha büyük olsun ve küçük olan hamura kakaoyu ekleyin.
Beyaz hamuru yuvarlak büyük borcama kenarlarını yükselterek yayın.
Elmaları soyup incecik dilimeyin, bir kapta tarçın, şeker, un, üzüm ve ceviziçini ekleyip harmanlayın.
Tepsideki hamurun üzerine önce incir reçeli veya herhangi bir reçelden parça parça koyun. Üzerine elmalı harcı tamamen yayın.
Kakaolu hamuru merdaneyle ince açın. Önce bardak veya kalıpla yuvarlaklar kesin. Bu yuvarlakları ikiye bölün. Bunları elmaların üzerine sırt sırta çiçek görünümünde dizin ve ısıtılmış 180 derece fırına verin. Kızarana, elmalar iyice yumuşayana kadar pişirin.
Piştikten sonra biraz ılıtın ve kakaolu hamur kısımlara, kenarlara fırçayla reçel yada marmelat sürün.

Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun. Bir de yanında sıcakken dondurmayla eminim nefis olur.
Hepinize sevdiklerinizle güzel, huzur dolu bir pazar diliyorum. Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. hazır tartlar gibi olmuş,ellerine sağlık :)))

    YanıtlaSil
  2. olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. elmayla tarcın tammadır tarıf elıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. Harika bir tart olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. vay vay esim bayilir buna ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  6. ay bloga bir girdim çıkamıyorum..:)Maşallah ne güzel tarifler, ellerine sağlık bunu da denemek istiyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder