PEMBE PİLAV



Herkese iyi akşamlar sevgili arkadaşlarım ve izleyenlerim,,
Sizlerle sağlıklı ve lezzetli bir pilav tarifini paylaşmak istiyorum. Pancar bildiğimiz gibi çok faydalı bir bitki. Her fırsatta tüketmemiz gerektiği söyleniyor uzmanlar tarafından. Suyunu için diyorlar, ama suyunu içmek nedense bana hiç cazip gelmiyor, tabi bu durumda ne yapmalı, onu farklı şekillerde tüketmeli değil mi?
Çorbası olur, turşusu olur, salatası bir de pilavını deneyelim dedik. Hiç de fena olmadı hatta gayet de lezzetli oldu. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
2 bardak pirinç
1 adet irice haşlanmış pancar
1 adet kuru soğan
1 çay bardağı tel şehriye
1 adet havuç
1 kaşık tereyağ
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz, 1 tatlı kaşığı şeker, birkaç damla limon suyu
1 bardak etsuyu(yoksa bulyon )
3 bardak su

Yapılışı:
Önce arkadaşlar pirincinizi iyice yıkayıp,kavurana kadar ılık suda bekletin.
Pancarı ve havucu rendeleyin.
Soğanı minicik doğrayın.
Önce tereyağ ve zeytinyağı karışımında soğanı kavurmaya başlayın.Biraz diriliğini kaybedince tel şehriye, havuç ve pancarı ilave edin, biraz daha kavurun.
Sonra pirinci ekleyin ve birlikte pirinçler şeffaflaşana kadar kavurun. tuzunu, şekeri ve limon suyunu ilave edin. Üzerine etsuyu ve suyunu verin.Kaynamaya başlayınca kısık ateşe getirin ve suyunu çekmesini bekleyin.Çekince ocağı kapatın ve demlendirin.
Tavsiye ediyorum çok lezzetli bir pilav. Rengi de ayrı bir güzel arkadaşlar.
Hepinize sevdiklerinizle güzel, huzurlu bir hafta sonu diliyorum sevgilerimle, sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. Canım pancarlı pilav ilginç olmuş ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ne güzel olmuş canım rengi.çok eğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Girdiği her yere nasıl da güzel bir renk veriyor pancar. Ellerine sağlık canım, pilavın çok hoş görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. Çok ilginç ve sunum harika...bayıldım.Elinize ve fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. rengı ne guzel olmus hemde sağlıklı elıne sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder