LEBLEBİ KURABİYESİ



Merhaba sevgili arkadaşlarım ve izleyenlerim, hepinize iyi akşamlar diliyorum ve sevgilerimi yolluyorum. Bu kurabiyem biraz doğaçlama oldu. Sıcak leblebiye ailece bayılıyoruz fakat soğuduktan sonra pek de iştahla yenmiyor. Hatta farkettim, bir kavanoza koymuşum ve orada kalakalmış. Tabii atacak değilim, bu durumda ne yapmalı bir şekilde yenir hale getirmeli değil mi? Hiçbir şeyi bozulmadıkça atmam, mutlaka değerlendiririm, hem israf etmemiş olurum hem de kendimce küçük bir gurur duyarım yeni bir şey ortaya çıkardım diye.
Bu kurabiyeler de öylece çıkıverdi ortaya afiyetle yedik, pek de beğendik. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

2 yumurta
100 gr tereyağ
1 büyük çay bardağı sıvıyağ
3 kaşık yoğurt
1 bardak tozşeker
bir tutam tuz
1.5 su bardağı leblebi tozu
1 vanilya
1 tatlı kaşığı karbonat
yarım limon suyu ve kabuğu
bir avuç çekilmiş ceviz
aldığı kadar un
kuru üzüm veya kurutulmuş yaban mersini(istenirse konabilir)

Yapılışı:

Önce arkadaşlar leblebileri rondoda un haline gelene kadar çekin.
Un hariç bütün malzemeleri karıştırın ve unu kulak memesi kıvamına gelene kadar yavaş yavaş ilave edin.
Hamurdan cevizden az büyük parçalar koparın ve yuvarlayın. Yağlanmış tepsiye dizin.
Isıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyetler olsun, tavsiye ediyorum hiç bayatlamıyor.
Sevgilerimle sağlıcakla kalın...Rabbim hepimize sağlık, huzur versin, yar ve yardımcısı olsun İnşallah...

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım helvada oluyor leblebi unu ile
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık nefis sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Leblebi unu ile ilk defa duyuyorum. :)
    Çok severdim çocukken. Ne hoş bir fikir. Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. leblebi memleketinde oturarak denemediğim için çok utandım canım.kurabiyeler harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım kurabiyelerin çok ciciler:)
    leblebi tozu ile yapmak fikrini çok beğendim:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder