TAZE FASULYE ÇORBASI


Herkese iyi akşamlar sevgili arkadaşlarım,
Ramazan çorbasız olmaz değil mi? Her zaman da hep bildiğimiz çorbaları yapmak istemiyoruz.Yaz gelince sebze meyve çeşitliliği de artıyor, böyle olunca da hepsinden en iyi şekilde çeşit çeşit lezzetler ortaya çıkarmak mümkün. Taze fasulye en güzel yaz sebzelerinden biri ve malesef yapacağımız çok fazla çeşidi yok, ya zeytinyağlı ya da bazen etlisini yapıyoruz.
 Bu sefer çorbasını yapmak istedim, harika oldu. Eminim birçoğunuz bunu denemiştir zaten. Ben de paylaşmak istedim, çok da lezzetli oldu. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:

300 gr taze fasulye
1 çay bardağı tel şehriye
1 adet minik soğan
3 diş sarımsak
1 bardak süzme yoğurt
3 kaşık un
1 kaşık tereyağ
tuz
yarım çay kaşığı zerdeçal
1 bardak tavuk suyu, 4 bardak su

Yapılışı:

Önce arkadaşlar fasulyeleri yıkayıp minik minik doğrayın ve kaynar suda biraz haşlayın. Bir kenara alın, isterseniz suyunu süzmeyin çorbada kullanın. Ben rengini beğenmediğim için süzdüm.
Soğanı minicik doğrayın ve tereyağda kavurun, üzerine fasulyeleri ekleyip biraz daha kavurun.
Etsuyunu, suyu ilave edin ve kaynamaya bırakın. Kaynayınca içine şehriyeyi ve ince doğranmış sarımsakları ilave edin.
Şehriyeler yumuşayana kadar pişirin. Bu arada yoğurt ve unu çırparak terbiyesini hazırlayın.İçine çorbadan bir iki kepçe katıp karıştırın. Bu terbiyeyi kaynayan çorbaya ilave edin ve bir taşım daha kaynatın.
Ocağı kapattıktan sonra hemen tuzunu ve zerdeçalı ekleyin. İsterseniz dilediğiniz başka baharatlar da ekleyebilirsiniz.
Afiyetler olsun, hafif ve lezzetli bir çorba, değişik bir altarnatif denemenizi öneririm sevgileimle...

Yorumlar

  1. değişik bir çorba olmuş canım ilk defa gördüm ben denemek lazım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. değişik ve güzel bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder