ELMALI TOPPARE


Herkese merhabalar sevgili dostlarım,
Hepinize kucak dolusu sevgilerimi yolluyor, sevdiklerinizle güzel, huzurlu ve mutlu bir pazar geçirmenizi diliyorum. Günler ne kadar çabuk geçiyor değil mi? Yaz geldi diyelim artık en azından Fethiye'de öyle.
Nihayet ilk defa oğluşumla bir de İncim üçümüz dışarı çıktık. Yani oğlumu alıp ilk gezintiye çıkarışımdı. Benim gibi dışarıda yürüyüş yapmayı seven birinin aylar sonra ilk defa dolaşmasıydı, çünkü daha önce hiç durmuyordu, huzursuzlanıyordu ve bir yere gidemeden eve dönüyorduk.Okadar özlemişim ki temiz havada dolaşmayı. Beşinci ayını bugün doldurdu, ne çabuk geçiyor...
Sanırım hava iyileşince ona da iyi geldi ve tabi birazcık daha büyümesinin etkisiyle huysuzluk yapmadı. Yani artık rahatça atabilirim kendimi dışarıya onunla, şu güzel bahar günlerinde mis gibi yürüyüş yapabilirim ne güzel, ne büyük bir mutluluk benim için...
Gelelim tarifimize, sizlere harika bir kurabiye tarifi veriyorum. Hem de ne kurabiye, aslında nemli, hafif bir ıslak tatlı olarak da düşünebiliriz, çok lezzetli gerçekten. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
125 gr margarin veya tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 kaşık yoğurt
6 kaşık toz şeker
1 çay bardağı nişasta
1 kabartma tozu
1 vanilya, tarçın
3,5-4 bardak un
İç Malzemesi:
3 adet elma
3kaşık şeker
ceviz,tarçın
Şerbeti:
2 bardak su
1,5 bardak şeker
Dışını bulamak için: hindistan cevizi

Yapılışı:
Önce arkadaşlar verilen hamur malzemeleriyle güzel,özlü bir hamur yoğurun.
İçi için elmaları soyun, rendeleyin ve ocakta 3 kaşık şekerle suyunu çekene kadar pişirin. Tarçın ve ceviziçini ilave edin.
Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparın, yuvarlayın ve işaret parmağınızla içini oydurun.
1 tatlı kaşığı elmalı harç koyun ve yuvarlayıp kapatın.
Yağlı kağıt sarılı tepsiye dizin, ısıtılmış 180 derece fırında çok fazla kızartmadan pişirin.
Şerbeti de ocakta kaynamaya başladığı anda söndürün ve soğutun.
Pişen kurabiyeleri henüz sıcakken soğumuş şerbete atın ve en çok 5 dakika içinde tutun.
Çıkarınca hemen heryerini bol hindistan cevizine bulayın. Servis tabağına dizin.
Sunumu ve lezzetiyle fark yaratacak bir lezzet bence arkadaşlar, denerseniz pişman olmayacaksınız, misafirlerinize de yaraşır bir lezzet.
Afiyetler olsun, şimdiden hepinize sağlık,huzur ve mutluluk dolu bir hafta diliyorum sevgilerimle, sağlıcakla kalın...


Yorumlar

  1. mmmmmmm ellerine sağlık canım harika
    :)

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık enfes olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi hep denemek istedim ama henüz kısmet olmadı canım.görünce geç kalmışım dedim.ellerine sağlık.nefis olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık çok iştah kabartan bir tatlı olmuş;hayırlı geceler:))

    YanıtlaSil
  5. Harikaaaa,elmali pastanin hercesidine bayilirim,ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  6. ilk kez rastladığım bir tarif çok güzel olmuş not ettim denicem inşallah,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Elmalı toplarınız çok güzel gözüküyor. Lezzeti de eminizki çok güzeldir. Böyle ufak toplar şeklinde atıştırmalıkları biz de çok seviyoruz. Geçenlerde biz de bisküvili havuç topları yapmıştık, çok güzel olmuuştu.

    Ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  8. ödülünüz vaaaaar :) blogumda sizi bekliyor. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar.
    Kuzucuklarınla keyifli bir gün geçirmene sevindim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Tarifkolik/Öznur4 Mayıs 2012 03:51

    Nefis görünüyor canım ellerine sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Koşun Hanımlar koşun yeni etkinlik başlatıyorum..Hem kolay,hem lezzetli bir etkinlik olacak yine..Etkinliğimizin konusu MAKARNALAR..


    Makarna tariflerinizi bugünden itibaren bekliyorum ..Etkinliğimiz 10 HAZİRAN da sona erecektir..Keyifli ve bol katılımlı olmasını dilerim..Beni yalnız bırakmayacağınızı umuyorum..Duyurulmasını sağlarsanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  13. Elmayı pek yiyemiyorum nedense son yıllarda. Böyle tatlı tarifleri de elma tüketmek için iyi bir fırsat oluyor. Çok güzel bir tarif olmuş canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşım ellerine saglık harika tariflerin var tarifinden yapmaya çalıcam

    YanıtlaSil
  15. cok lezzetli görünüyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil

Yorum Gönder