SEMİZOTLU BAKLA SALATASI

Herkese günaydınlar sevgili dostlar,

Bugün 19 Mayıs Gençik ve Spor Bayramımız, Atamızın 130. doğum günü.

Bir asırı çoktan geçmiş bizden ayrılalı, şimdi olsaydı herşey nasıl olurdu acaba? Şu günlerde yaşadıklarımıza bakıyorum da karmaşadan başka birşey yok.Sevgili siyasetçilerimiz birbirini yamekten, kir atmaktan doğru düzgün siyaset bile yapamıyorlar. Nereye kadar gidecek bakalım?

Bir de muhakkak bugün hepsi Anıtkabir'de Atamızın karşısına çıkıp O'na ne kadar bağlı olduklarını, izinden gittiklerini tekrar edecekler, yanyana gelecekler, sonra yine meydanlara çıkıp birbirleri hakkında verip veriştirecekler. Alıştık artık değil mi? Atamız gibi bir lidere ne kadar çok ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.

Neyse bayramımız kutlu olsun, sevgili gençlerimiz yaşadıkları tüm olumsuzluklara rağmen (sınavlar vs.) bu güzel vatana sahip çıkacaklardır, O'nun izinden gideceklerdir, buna inanıyorum.


Sizlere harika bir salata tarifi vereceğim. Yazın serin serin hem içinizi ferahlatacak hem de karnınızı doyuracak öğün gibi bir salata. Diyet yapanlar için ideal. Bu tarifimi de Tadına Doyamadım-Dilek arkadaşımızın Diyet ve Diyabatik Tarifler Etkinliğine yolluyorum. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:


yarım kilo taze bakla

1 demet semizotu

1 kase yoğurt

3 dal taze sarımsak

4 adet sivribiber

2 adet salatalık

1 bardak haşlanmış boncuk makarna veya haşlanmış buğday

tuz, kurunane, az pulbiber

zeytinyağı


Yapılışı:


Önce arkadaşlar baklaları yıkayıp birer cm kalınlığında doğrayın. Sivribiberleri de doğrayın.

Az zeytinyağında kısık ateşte pişene kadar avurun.

Semizotlarını güzelce yıkayın ve yapraklarını saplarından ayırın.

Taze sarımsakları yıkayıp minik minik doğrayın.

Salatalıkları da soymadan küp küp doğrayın.

Baklalar, sarımsaklar, salatalıklar,haşlanmış makarna ve buğday, tuz, nane, yoğurt ve semizotunu geniş bir kasede karıştırın. Üzerine pulbiber serpin, afiyetle yiyin.

Arkadaşlar bu salatayı sadece baklayla yapmayabilirsiniz. Taze fasulyeyle de çok güzel oluyor. Yazın taze fasülye bol. Ayrıca çay saatleri için de ideal bence. Sevgilerimle...



Yorumlar

  1. semizotunu çok seviyorum.harika bir salata canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. hepimizin bayramı kutlu olsun.salata harika olmuş elllerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Her iki sebzeyi de çok severim. Ellerine sağlık ÖZGENCİM:)

    YanıtlaSil
  4. Kardeşim ellerine sağlık salatan harika olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısın arkadaşım sözlerine katılmamak mümkün değil,umarım ülkemiz için gelecek günler güzellikler getirir.
    Salatan çok sağlıklı olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. semizotunu bende çok seviyorum tam bir sağlık deposu:)ellerine sağlık cnm..

    YanıtlaSil
  7. İlginç malzemeleri bir araya getirmişsiniz. besin değeri yüksek bir salata çıkmış ortaya. Elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Baklayı da semiz otunuda çok severim. Bir de yoğurt katınca harika olmuş ellerine sağlık. Tam diet yemeği :)

    YanıtlaSil
  9. Özgen'cim ellerine sağlık canım.Sağlık için bolca yenmeli..

    YanıtlaSil
  10. kardeşim seninde salatan harika görünüyor tam diyetlik bunu diyet listeme kaydediyorum selamlar:DD

    YanıtlaSil
  11. İki güzel tat bir araya gelmiş ve nefis bir salata ortaya çıkmış ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Salata tam benlik olmuş.
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık Özgen'cim. İyi hafta sonları diliyorum..

    YanıtlaSil
  14. Canım,
    yazdıkların ne kadar doğru.Atatürk gibi bir lidere gerçekten çok ihtiyacımız var. Bende gençlerden çok umutluyum.Bu toprakların yine yeniden Atatürk'e yakın liderler çıkaracağına inanıyorum.
    Ellerine sağlık. Salatan çok güzel tatları bir araya getirmiş.Eminim lezzetide çok güzeldir.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder