Pages

20 Ocak 2011 Perşembe

TAVUK SULU BÖREK


Herkese merhabalar bugün çok yoruldum.Bayağı bir temizlik işiyle uğraştım, nihayet oturabildim. Yorgunluk kahvemi içerken sizlere da geçende misafirlerime yaptığım Tavuk Sulu Böreğin tarifini vermek istiyorum. Çok lezzetli mantı tadında bir börek. Biraz nemli oluyor, çıtırdak olmaması gerek, yani biraz nemli bir börek. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

3 adet yufka
1 tavuk göğsü, 1 adet tavuk budu
ceviz
tuz, karabiber
1 adet soğan
sıvıyağ
tavuk suyu

Yapılışı:

Önce arkadaşlar tavuk etini haşlayın ve suyunu bir kenara ayırın. Tavuk etlerini de didikleyin. bir adet soğanı incecik kıyın. Tavada sıvıyağda kavurmaya başlayın. İçine didilmiş tavuk etini ekleyin, birlikte biraz daha kavurun. Tuz, karabiber ve ceviziçini ekleyip karıştırın.
Üç adet yufkayı aralarını yağlayarak üstüste yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin ve fırında kızartın.
Kızarınca çıkarın ve hemen üzerine ayırdığınız soğumuş olan tavuksuyunu gezdirin.
Hazırladığınız tavuk etli iç harcı uzunlamasına ıslak yufkaların üzerine serin ve rulo yapın.
Tepsideki bu ruloyu tekrar fırına verin ve üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
Böreğin tavuk suyunu iyice çektiğinden emin olun. Alt kısmını kontrol edin, ıslak ve beyaz kalmasın.
Pişirdikten sonra biraz ılınmasını bekleyin ve dilimleyerek servis yapın.İsterseniz yerken üzerine yoğurt bile dökebilirsiniz çünkü dediğim gibi mantı tadında oluyor.
Afiyetler olsun sevgiler...

22 yorum:

sevda dedi ki...

böreğe bakınca nasıl lezzetli olduğu belli olyor arkadaşım.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

yedirenk dedi ki...

Merhabalar canım böreğin çok güzel gözüküyor.Ellerine sağlık.Dediğin gibi ben bunun yoğurtlusunu yani bir değişini yapıyorum gerçekten mantı gibi oluyor,çok leziz.Sevgilerimle.

Saglıklımutfak dedi ki...

Özgencim ellerine sağlık. Tavuk suyu kullanmak hiç aklıma gelmemişti. eline sağlık

Zehra Gürgen dedi ki...

Özegen ilk defa İzmir'de gelinimizin marifetli anacığında yemiş ve denemiştim ardından.Enfes birşeydi eminim senin tarifte harikadır. şimdi ben size pazar gününe tuzlu yaparken ellerim titrer :(

Zehra Gürgen dedi ki...

Özegen ilk defa İzmir'de gelinimizin marifetli anacığında yemiş ve denemiştim ardından.Enfes birşeydi eminim senin tarifte harikadır. şimdi ben size pazar gününe tuzlu yaparken ellerim titrer :(

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Ellerine saglik Özgencigim, bu arada eger bruksel lahanasini dener isen muhakkak yorumunu bekliyorum:)
Sevgiler,

saniyesultan dedi ki...

bu böreği bende yapmıştım.Yoğurtluda harika oluyor.ellerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

Mimosa Café dedi ki...

bu böreğin çok güzel olsuğunu duymuştum sanırım trakya tarafından bir tarif öyle değil mi? elinize sağlık.

Tarif Diyarı dedi ki...

Bu böreği uzun zaman önce sık sık yapardım tarifi okuyunca aklıma geldi özellikle ramazan ayında sahura yaptığım bir börekti kendileri tok tuttuğu için tercihimizdi lezzetli bir börek ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

Tarif Diyarı dedi ki...

Bu böreği uzun zaman önce sık sık yapardım tarifi okuyunca aklıma geldi özellikle ramazan ayında sahura yaptığım bir börekti kendileri tok tuttuğu için tercihimizdi lezzetli bir börek ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Tavuğu çok severim. Böreklerde de kullanırım ama tavuk suyu ile beraber hiç denememiştim. Ama çok lezzetli olduğundan eminim.
Ellerine sağlık Özgen'ciğim.

annemineli dedi ki...

Merhabalar; öncelikle bloguma bıraktığın zarif yorumlara gönülden teşekkürlerrr..Börek çok leziz görünüyor ellerine sağlık..sevgilerrrr...öptüm....

SEDA dedi ki...

Ellerine sağlık. Bu tarifin çok lezzetli olduğunu biliyorum.

Sevgiler

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba canım bende denemiştim. harika olmuş eline sağlık sevgiler..

ceren_do dedi ki...

http://www.mutfakta1inci.blogspot.com/

ceren_do dedi ki...

Siteniz çok güzel ve faydalı..

lezzetli yemek tarifleri için linke tıklayabilirsiniz.

******Lezzetli Yemek Tarifleri*******

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Özgencim harika görünüyor böreğin.Hem yemeklerde hemde günlerde yapılabilecek hoş bir tarif olmuş.Teşekkür ediyorum paylaşımın için.

ÖZLEM

Adsız dedi ki...

PEKMEZLİ TAHİNLİ ÇITIR RULOLARIN TARİFİNİ İSTİYORUM MÜMKÜNSE.ELLERİNİZE SAĞLIK BÖREK DE YE BENİ DİYOR.

DERYA

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

canım özgen'ciğim.
ellerin dert görmesin canımm:))
pek güzel görünmekle beraber içimi kemirtiyor bu börekler:)

semihaguler dedi ki...

Tavuklu börekleri çok sever ve yaparım.Sizin ki de oldukça lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

süper gözüküyor...nihal