PUF PUF ANNE KEKİ


Arkadaşlarım merhaba hepinize güzel bir haftasonu günü diliyorum ve yaptığım bu enfes keki sevgili Balparenin etkinliğine yollamak istiyorum. Çok harika oldu, bu gerçekten hani küçükken kek istediğimizde annemizin çabucak çırpıp fırına verdiği, evi o mis gibi kek kokusunun sardığı, sade, kabarık, çayın yanında harika giden klasik kek. En azından benim için öyle. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

4 yumurta ( Balpare 5 adet demiş ben 4 kullandım yetiyor)
2 bardak şeker
1 bardak sıvıyağ
1 bardak sulu yoğurt veya süt ( ben yarımşar bardak süt ve yoğurt kullandım)
1 vanilya, 1 kabartma tozu
3 bardak un

Yapılışı:

Önce arkadaşlar şeker ve yumurtaları mikserle iyice köpürttüm.
Sonra diğer sıvı malzemeleri ekleyip tekrar çırptım.
Un,vanilya ve kabartma tozunu karıştırıp tekrar düşük devirde biraz çırptım.
Büyük kare borcamı sıvıyağla yağladım, kek harcını boşalttım ve 180 dereceye ayarladığım soğuk fırına verdim.
Tam 40 dakika pişirdim çok güzel kabardı.

Sevgili Balpare bu kekle katılmak için bazı şartlar vermiş. Kekin nasıl yapıldığı, kimlere sunulduğu, verilen yorumlar vs. Bunları da söyliyeyim:

Keki tarife sadık kalarak yaptım. Bir tek tam bir bardak yerine yarımşar bardak süt ve yoğurt koydum.
Hava bugün Fethiye'de çok kapalı ve yağmurlu.Canım sadece bu keki yapmak ve soğuk bir havada çayla birlikte yayemek geçti. İyiki de yapmışım.
İncime, eşime,ve arkadaşım Özlem'e sundum. Bayıldılar özellikle yavrum çok ama çok beğendi. Çünkü yumuşacık gerçekten puf puf kabarık bir kek oldu.
Çayla birlikte yedik, sunumu sade yaptım yani üzerine herhangi birşey koymadım zaten anında tükendi.
Sevgili Balpare bu tarifi yaptırtarak eski günlerimden kalan sade ama bir o kadar da lezzetli bir tadı anımsamış oldum. Anneciğimin misafir geldiğinde kurtarıcı olarak hemen yaptığı ve evi misler gibi kokutan bu keki herkese yapmasını öneriyorum.
Bizler artık değişik şeyler yapacağım diye o hep bildiğimiz sade, harika lezzetleri yapmayı es geçiyoruz ama tavsiyem onlardan hiç vazgeçmememiz, Sağol sevgili Balpare " Pişir-Yorumla-Kazan" etkinliğin için sevgiler hepinize...






Yorumlar

  1. Özgencim ellerine sağlık arkadaşım çok lezzetliyd anne kekin.nerdeyse tepsini bitirdim çok teşekkür ederim canımcım.
    Etkinlik içinde başarılar dilerim.

    özlem

    YanıtlaSil
  2. canım afiyet olsun..katılımın için çok teşekkür ediyorum.ismini yazıp sepete attım..bol şanslar..

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık nefis olmuş.nefis.özgencim bu gün kahvaltıya misafirlerim vardı.akşam senin ben buldum pastanı denedim,hani şu irmikli kabaklı olanı.herkes bayıldı.çok teşekkür ederim. sayende nefis ve pratik bir tarif eklendi defterime.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık çok güzel kabarmış.

    selamlar;

    YanıtlaSil
  5. Özgenciğim,
    ellerine emeklerine sağlık canım balparenin tarifini nefis adapte etmiş harika kabartmışsın:))
    ellerine sağlık olsun:)

    YanıtlaSil
  6. ben annemi özledim:(
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. harika olmuş arkadaşım.bende yaptım ama henüz yayınlamadım.etkinlikte bolşans.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hem pratik hem basit tarif öğrendiğim iyi oldu teşekkürler! Sevgiler Hülya

    YanıtlaSil
  9. Oooo, ne güzel kabarmış. Misss gibi. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Şimdi yazını okuyunca annemin düdüklü tencerede pişirdiği pandispanya geldi aklıma. Puf puf, mis gibi. Ne güzel olurdu, tıpkı anlattığın gibi anında tüketilirdi. Klasik lezzetlerin yeri herzaman ayrıdır benim için. Ellerine sağlık arkadaşım. Taaa eskilere gittim sayende. Afiyet bal şeker olsun hepinize. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. SEVGİLİ ARKADAŞIM HAYIRLI AKŞAMLAR.KEKİN NEFİS OLMUŞ.
    ANNE ELİ DEĞMİŞ GİBİ:)
    BANA BİR SUALİN OLMUŞ HEMEN CEVABIMI GETİRDİM SANA ARKADAŞIM:
    TEPSİYE DERKEN HANGİ TEPSİ DEDİĞİNİ ANLAYAMADIM AMA BEN DİKDÖRTGEN BORCAMDA KEKİMİ YAPTIM.SONRA TERS ÇEVİRİP ÇIKARDIM.VE SONRA DA İKİYE BÖLÜP KATLANDIRMA İŞLEMİNİ ÇAY TEPSİSİNDE YAPTIM.YANİ GÖRÜNEN ÇAY TEPSİSİNE KEK PİŞTİKTEN SONRA GELDİ.

    UMARIM SORUYU DOĞRU ANLAMIŞ,CEVAPLANDIRMIŞIMDIR.YİNE DE TAKILDIĞIN KISIM OLURSA MUTLAKA SOR.EĞER YAPACAKSAN MİNİK BİR NOTUM OLACAK.EN ÜSTTEKİ KARAMEL KISMI İÇİN VERİLEN ÖLÇÜLERDE BİRAZ CIVIK BİR KARAMEL OLUŞUYOR.İKİ ARKADAŞIM DA DA AYNI SORUN YAŞANDI.BU NEDENLE SEN EN ÜSTE HAZIRLAYACAĞIN KARAMEL KISMI İÇİN VERİLEN NİŞASTA MİKTARINI BİRAZCICIK ARTIR OLUR MU:?

    TAKILDIĞINDA KAPIMA TIK TIK YAP BEN GELİRİM.
    SEVGİLERİMLE ARKADAŞIM...

    YanıtlaSil
  12. ÖZGENİM,GÜLÜŞ ARKADAŞIM HİÇ AYIP OLUR MU.BİZ NE GÜNE BURADAYIZ.BİRBİRİMİZE YARDIM İÇİN.ELELE VERMEK BİR OLMAK İÇİN ELBETTE.
    KONUI NE OLURSA OLSUN HER DAİM KAPIM AÇIKTIR SANA BİLESİN EVVELA.
    PASTAYA GELECEK OLURSAK:
    SEVİLMEYECEK GİBİ DEĞİL Kİ.SEN Bİ YAP HELE.O LEZZETİNE ŞAŞIRACAKSIN İNAN.BİRAZ ZAHMETLİ AMA DEĞİYOR YAPTIĞINA.

    AKADAŞIM BEN KEKİ UZUNLAMASINA ORTADAN İYİYE AYIRDIM İP YARDIMIYLA.KEKİM ÇOK KABARMAMAIŞTI AMA BEN YİNEDE ORTADAN BÖLEBİLDİM.İNŞALLAH SEN DE BÖLEBİLİRSİN.BİR TARAFI BİRAZ İNCE OLMUŞTU HATTA AMA DERT DEĞİL.KREMA VE ŞANTİ KURTARIYOR İNSANI.EĞER BEN YÜKSEK DURSUN İSTİYORUM DERSEN O ZAMAN SENİN DEDİĞİN GİBİ DE YAPABİLİRSİN.YANİ ORTADAN İKİYE KESİP,ISLATIP,ÜSTÜSTE KOYABİLİRSİN.YÜKSEK VE ZENGİN GÖRÜNÜR.ŞANTİYLE DE KAPLARSIN.AMA BEN ÖYLE YAPMADIM CANIM.TEKRAR BELİRTİYORUM İP YARDIMIYLA KEKİN ARASINI AÇTIM,İKİYE BÖLDÜM.SEVGİLERİMLE.ARTIK KEKİNİN DURUMUNA GÖRE YAPARSIN.ÇOK KABARMAZSA ÜSTÜSTE KOY.
    GÜZEL KABARIRSA İKİYE BÖL.
    KOLAYLIKLAR DİLİYORUM ARKADAŞIMA.
    İNŞALLAH BEĞENİRSİN.
    BİZ BAYILDIK.
    LÜTFEN SORMAKTAN ÇEKİNME.
    ARKADAŞIN YANINDA.
    ÖPTÜM ÇOK

    YanıtlaSil
  13. O zamanlar şimdi ki gibi,güzel kek kalıpları yoktu. Ya dikdörtgen ya da yuvarlak tepsiler de yapılırdı bu nefis "anne keki"... Görüntüsüyle de beni o zamanlara götürdün arkadaşım...
    Ellerine sağlık olsun...

    YanıtlaSil
  14. Ne kadar güzel kabarmış ellerinize sağlık:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Nefis olmuş mis gibi ne de güzel kabarmış ellerine sağlık canım. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  16. Bana çocukluğumu anımsattın. Ellerine sağlık Özgen'cim.

    YanıtlaSil
  17. bugün blogları gezmeye çıktımi kekler börekler aklım fena gitti benim bu puffff pufff lezzetlere hayırlısı:) Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder