PORTAKAL SOSLU BALKABAKLI İRMİK PASTASI


Merhaba sevgili arkadaşlarım, herkese hayırlı günler diliyorum ve yaptığınız yorumlar için teşekkürlerimi sunuyorum ve artık tariflerimi tek tek vermek istiyorum.

Bugün cumartesi günü yaptığım Portakal Soslu Balkabaklı İrmik Pastasının tarifini vereceğim. Bu tarifi ayrıca sevgili arkadaşımız estergonyeşil' in " Ben Buldum " etkinliğine ve pembedüşbahçesinin " Baştan Çıkaran Lezzetler " etkinliğine göndermek istiyorum. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

1 litre süt
1 bardak şeker
6 kaşık irmik
1 kaşık nişasta
1 portakal kabuğu, 1 vanilya
1 büyük dilim balkabağı ve pişirmek için 2 bardak şeker
tarçın, ceviz
Üstü için:
2 bardak portakal suyu
2 kaşık şeker
1,5 kaşık nişasta
kenarları için 1 paket kremalı bisküvi

Yapılışı:

Önce arkadaşlar balkabağını dilimleyip 2 bardak şekerle yumuşayana kadar pişirin.Oluşan suyunu iyice süzdürün ve püre haline getirin. İçine tarçın, ceviz ve portakal kabuğu ekleyip karıştırın, bir kenarda bekletin.
Süt, şeker, irmik, nişasta, portakal kabuğunu bir tencereye koyup göz göz olana kadar pişirin ve vanilyayı ekleyin.
Arkadaşlar kelepçeli kalıba muhallebi sıcakken bir kepçe dökün yayın.Sonra kremalı bisküvileri kalıbın etrafın dizin.Döktüğümüz bir kepçe muhallebi onların düşmemesini sağlıyor yani beton görevi görüyor.
Dizdikten sonra muhallebiyi kalıba boşaltın.
Sonra kabak püresini üzerine yayın.
En son olarak üstteki sosu için portakal suyu, şeker ve nişastayı karıştırıp pişirin ve sıcakken pastanın üzerine yayın.
Buzdolabında 1 gece kalıptan çıkarmadan bekletin. Bir sonraki gün kalıptan çıkarıp üzerini dilediğiniz gibi süsleyin. Ben ceviz, krem şanti ile süsledim.
Çok lezzetli ve ferah bir tatlı oldu. Arkadaşlarım bayıldı.Kabak ve portakal birbirine çok yakışmıştı.
Denerseniz eminim beğeneceksiniz. Afiyetler olsun...

Bu arada sevgili arkadaşımız Yıldız'ın annesi vefat etmiş. Başı sağolsun, hepimiz dualarımızı eksik etmeyelim.Allah'tan rahmet ve sabırlar dileyelim...





Yorumlar

  1. ÖZGENCİM ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK.NEREDEN BULURSUN BÖYLE GÜZEL TATLARI.SÜPERSİN VALLA.
    TEBRİK EDİYORUM SENİ.
    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  2. canım Özgenciğim,
    ellerine emeklerine sağlık çok cici bir pasta olmuş bence..
    nefis görüntüler bunlar..

    YanıtlaSil
  3. çok beğendim arkadaşım.pasta harika olmuş.inşallah denemek istiyorum.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. özgencimmm nefis olmuş nefis.hemen tarifi alıyorum ,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Harika bir pasta olmuş canım,ellerine,emeğine sağlık..
    Sorunu da hemen cevaplıyayım,picasa proğramı yüklü bilgisayarda,oradan yazıyorum yazıları.picnic.com diye bir site de var ama ingilizce olduğu için onu kullanamadım.
    İkisine de bak istersen,hangisi kolayına gelirse,onu kullanabilirsin..
    Umarım yardımcı olabilmişimdir :)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık.. değişik ve pek bi güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  7. özgencim çok degişik ve güzel bir tatlı olmuş ellerine sağlık sana ve arkadaşlarına afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Pasta harika görünüyor canım eline sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Hepinize yorumlarınız için teşekkür ediyorum sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  10. Görüntü harika ellerinize sağlık..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. http://www.mutfakta1inci.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder